1. Všeobecné ustanovenia
Obchodné podmienky platia pre internetový obchod www.oriana.sk. Účelom obchodných podmienok je vymedziť práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.
Predávajúci: Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.oriana.sk je spoločnosť Five2twelve s.r.o., so sídlom Segnerova 718/6, 84104 Bratislava. IČO: 51872650 DIČ: 2120820911. Tel:. 00421 904 851 050, e-mail: info@oriana.sk. Spoločnosť je zapísaná v OR Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vložka č. 130659/B. Spoločnosť Five2twelve s.r.o. nie je plátcom DPH.
Prevádzková doba: Pondelok – Piatok: 9:00 – 17:00 hod.
Kupujúci: „Kupujúcim” sa rozumie každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom online formulára odošle elektronickú objednávku predávajúcemu. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa neupravené obchodné podmienky občianskym zákonníkom (40/1964 Z.z.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (250/2007 Z.z.) a zákonom o podomovom predaji a zásielkovom predaji (108/200 Z.z.). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa neupravené obchodné podmienky obchodným zákonníkom (519/1991 Z.z.), všetko v platnom znení.
Elektronická objednávka: je objednávka, ktorá obsahuje informácie o druhu, akosti, prevedení a množstve tovaru a tieto ďalšie informácie: meno, priezvisko, telefónne číslo a adresu kam si kupujúci praje objednaný tovar doručiť, v prípade potreby aj firemné údaje – názov firmy, sídlo, IČO a DIČ. Odoslaním kompletnej objednávky kupujúcim a jej potvrdením zo strany predávajúceho, resp. odoslaním tovaru kupujúcemu, dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a zmluvné strany sa zaväzujú riadiť týmito obchodnými podmienkami.
2. Práva a záväzky zmluvných strán
Ak je objednaný tovar na sklade, predávajúci sa zaväzuje odoslať kupujúcemu objednaný tovar v požadovanom prevedení a množstve najneskôr do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Zvyčajná doba odoslania býva do 24 hodín.
V prípade, že sa jedná o tovar na zákazku, predávajúci a kupujúci si navzájom dohodnú termín dodania. Zvyčajne doba výroby tovaru na zákazku nebýva dlhšia ako 30 pracovných dní.
Kupujúci sa zaväzuje objednaný a dodaný tovar prevziať a zaplatiť kúpnu cenu a poštovné, ak je účtované. Pri objednávke nad 60 € poštovné hradí predávajúci. Vlastnícke právo, právo užívať tovar a zodpovednosť za škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru kupujúcim alebo ním poverenou osobou.
3. Dodacie a platobné podmienky
Predávajúci dodá kupujúcemu objednaný tovar spôsobom, aký si zvolí v objednávke kupujúci.
Kupujúci si môže zvoliť dodanie tovaru jedným z nasledujúcich spôsobov:
1/ Tovar doručí Slovenská pošta
2/ Tovar doručí Packeta na požadované výdajné miesto.
Všetky ceny uvedené na stránke sú uvádzané v eurách (€) vrátane DPH.
Kupujúci má právo zvoliť si spôsob platby jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) platba kartou,
b) platba prevodom na bankový účet predávajúceho, tovar bude odoslaný po pripísaní platby na účet predávajúceho,
c) platba dobierkou.
4. Záruka a záručné podmienky
Predávajúci poskytuje na tovar záruku 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru kupujúcim. Záruka sa vzťahuje na výrobné vady a na druh, akosť a prevedenie tovaru. Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté: nesprávnym skladovaním, nesprávnou manipuláciou, nesprávnou montážou, bežným opotrebením, nedodržaním návodu na údržbu. Ak kupujúcemu bol dodaný tovar, ktorý má vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady veci požadovať jej výmenu, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Podrobnosti určuje reklamačný poriadok.
V prípade poruchy, závady, chyby, straty kvality alebo samo poškodenia tovaru, nás prosím kontaktujte e-mailom: info@oriana.sk. V najbližšej možnej dobe Vás budeme kontaktovať a dohodneme ďalší postup.
Keramické výrobky majú veľmi dlhú životnosť, ale je potrebné ich chrániť pred chemickými vplyvmi a účinkami mrazu, ako aj pred mechanickým poškodením, neúmerným zaťažovaním a pod.
5. Sťažnosti a podnety
Sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť písomne na adrese Five2twelve s.r.o., Segnerova 6, 84104 Bratislava alebo prostredníctvom e-mailu info@oriana.sk
Predávajúci každú sťažnosť a podnet preverí bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 14 dní. Ak ten, kto podal sťažnosť alebo podnet o to požiada, predávajúci ho o výsledku jeho preverenia bude informovať v lehote 30 dní.
6. Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže svoju objednávku zrušiť najneskôr do doby vyskladnenia tovaru, a to
e-mailom na adrese info@oriana.sk. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť meno, číslo objednávky a názov objednaného tovaru.
Predávajúci má právo zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom.
V prípade, že kupujúci už zaplatil za zrušenú objednávku na tovar časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka vrátená do 7 dní od zrušenia objednávky, bezhotovostným prevodom na ním určený účet.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade, že mu nebol dodaný objednaný tovar ani do 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky predávajúcim.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov má právo odstúpiť od zmluvy z akéhokoľvek dôvodu, aj bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Kupujúci môže od zmluvy odstúpiť tak, že zašle odstúpenie od zmluvy na adresu Five2twelve s.r.o., Segnerova 6, 84104 Bratislava alebo prostredníctvom e-mailu info@oriana.sk. V prípade platného odstúpenia od zmluvy sú predávajúci a kupujúci povinný vrátiť si navzájom poskytnuté plnenia. Zakúpený tovar vráti kupujúci predávajúcemu doporučenou poštou. Tovar zaslaný späť formou dobierky nebude prevzatý. Predávajúci si vrátený tovar prevezme a skontroluje. V lehote do 7 dní vráti kúpnu cenu tovaru na bankový účet kupujúceho. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
1/ Poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
2/ Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
7. Ochrana osobných údajov
Kupujúci odoslaním objednávky udeľuje Predávajúcemu súhlas na to, aby spracúval a uchovával všetky osobné údaje Kupujúceho, ktoré mu Kupujúci poskytol.
Osobné údaje Kupujúceho spracováva Predávajúci na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy a na základe udeleného súhlasu so spracovaním osobných údajov.
Predávajúci spracováva osobné údaje Kupujúceho za účelom plnenia kúpnej zmluvy a za marketingovými účelmi. Predávajúci spracováva osobné údaje Kupujúceho po dobu trvania účelu spracovania alebo do odvolania súhlasu Kupujúcim.
Predávajúci zabezpečí ochranu osobných údajov poskytnutých Kupujúcim v potrebnom rozsahu a takým spôsobom, aby osobné údaje boli chránené pred ich poškodením, sprístupnením či zverejnením tretej osobe.
Predávajúci môže poskytnúť osobné údaje dopravcovi v rozsahu nevyhnutnom pre hladký priebeh doručenia tovaru.
Ak právnym dôvodom spracovania osobných údajov Kupujúceho je jeho súhlas, môže taký súhlas kedykoľvek písomne odvolať zaslaním odvolania súhlasu Predávajúcemu, a to prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovej adrese: info@oriana.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle: +421 904 851050. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania vychádzajúceho zo súhlasu, ktorý bol daný pred jeho odvolaním.
Práva Kupujúceho ako dotknutej osoby:
Kupujúci má právo vyžadovať od Predávajúceho a na základe žiadosti potvrdenie o tom, či sú alebo nie sú jeho osobné údaje spracovávané, a v kladnom prípade žiadať poskytnutie informácií o spracovávaní osobných údajov, ktoré sa ho týkajú.
Kupujúci má právo na opravu osobných údajov ktoré sa ho týkajú a so zreteľom na účel spracovania osobných údajov a na doplnenie neúplných osobných údajov.
Kupujúci má právo na prenosnosť osobných údajov ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol Predávajúcemu, a to v štruktúrovanom bežne používanom a strojovou čitateľnom formáte, ak dochádza ku spracovaniu osobných údajov člena automatizovanou formou a pred uplynutím doby uchovania osobných údajov. Uplatnenie tohto práva nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb.
Kupujúci má právo na výmaz osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania ak:
– sú osobné údaje spracúvané v rozpore so zákonom alebo
– na základe odvolania súhlasu Kupujúceho (v prípade spracúvania osobných údajov z právneho titulu súhlasu Kupujúceho) alebo
– Kupujúci namieta proti spracovaniu osobných údajov spracúvaných z právneho titulu oprávneného záujmu Predávajúceho a neprevažujú oprávnené dôvody Predávajúceho na spracovanie osobných údajov alebo
– osobné údaje už nie sú potrebné pre účel pre ktorý boli získané alebo pre ktorý sa inak spracúvali alebo
– po uplynutí času uchovania osobných údajov.
Právo na likvidáciu osobných údajov sa neuplatňuje ak je spracovanie osobných údajov potrebné na:
– uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo
– uplatnenie práva na informácie,
– plnenie povinností podľa zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení ďalších zákonov (účinného od 25.5.2018) alebo osobitného predpisu,
– uplatnenie právneho nároku
– na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel podľa § 78 ods. 8 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení ďalších zákonov (účinného od 25.5.2018), ak je pravdepodobné, že právo na výmaz znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania. Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov ak:
– Kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov a prípadnú aktualizáciu osobných údajov,
– spracúvanie osobných údajov je nezákonné a Kupujúci namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia,
– Predávajúci už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich Kupujúci na uplatnenie právneho nároku, alebo
– Kupujúci namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27 ods. 1 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení ďalších zákonov (účinného od 25.5.2018), a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Predávajúceho prevažujú nad oprávnenými dôvodmi Kupujúceho.
Kupujúci má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týkajú vo všetkých prípadoch, kde právnym titulom spracovania osobných údajov je oprávnený záujem Predávajúceho. Kupujúci má právo namietať spracúvanie osobných údajov ktoré sa jej týkajú aj v prípade osoba ak sú tieto osobné údaje spracúvané za účelom priameho marketingu vrátane profilovania, v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom.
Pri podozrení že sa osobné údaje neoprávnene spracúvajú, má Kupujúci právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov.
8. Záverečné ustanovenia
Záväzkovo-právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť a platnosť dňa 01.01.2023.
Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.
Alternatívne riešenie sporov
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva alebo ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu.
Ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z.z. na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.